BLOG
Sektörle İlgili Haberler Ve Bilgileri Bloğumuzdan Takip Edebilirsiniz…
Tapu İşlemlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler!!!
- 133 Görüntüleme
Tapu İşlemlerinde Dikkat Edilmesi Gerekenler!
Gayrimenkul ve her türlü taşınmaz mal almaya karar verdiğinizde, tapu işlemleri öncesi iyi araştırma ve analiz gereklidir. Özellikle inşaat aşamasında gayrimenkul satın alıyorsanız dikkat etmeniz gereken hususlar vardır. İnşaat aşamasında tapu almak, çok cazip bir fikir değildir. Tapu işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler konusundan kısaca bahsedebiliriz;
İnşaat tapuları
Proje aşamasında veya inşaat aşamasındaki taşınmazlardan, inşaat bitmeden tapu alınmamalıdır. Kat irtifakı, arsa tapusu gibi belgelerin hazır olması, satılan gayrimenkulün yasal ve gerçek olduğunu belirtir. Şayet inşaat aşamasında kat irtifakı ve arsa tapusu alınmış ise yapıcı firmanın emlak vergisi bildiriminde bulunması gereklidir. Yine aynı şekilde alıcı kişi, inşaat aşamasında tapuyu aldığında, satın aldığı yılın içerisinde emlak vergisi beyanında bulunmalıdır.
Tapu süresi
Projesi devam eden veya inşası bitmediği için tapu verilmeyen gayrimenkul alımlarında, konut bedelinin tamamı yahut bir kısmı ödenmiş olsa bile, tapu için beklenmesi gereklidir. Tapu alana kadar emlak vergisi beyanında bulunulması gerekmiyor.
Anahtar teslim
Tapu Genel Müdürlüğü ve tapu sicil kayıtlarına bakılarak anahtar teslim alınmalıdır. Uzman biriyle, emlak müşaviri veya danışman ile tapu bilgileri ve tüm prosedürleri tamamlayarak, anahtar teslim aşamasını tamamlayın.
Tapu bilgileri
Tapu işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler arasında bilgilerin senkronizasyonu bulunur. Bilgi eşleşmesinin tapu kaydı ve tapu belgesi üzerinde aynı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Satın alınan gayrimenkulün bulunduğu adres ile tapu kaydından yer alan adres ve tapu bilgilerin eşleşmesi önemlidir.
Proje ve yönetim planı
Yönetim planını, Tapu Genel Müdürlüğünde iken almanız önemlidir. Yasal yönetim planıyla, taşınmaz malın satıcı firmasının sunduğu yönetim planlamasının aynı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Plan projelerin bilgi eşleşmesi ve belirtilen yasalara uygunluğu kontrol edilerek, tapu işlemi gerçekleştirilebilir.
Tapuda dikkat edilmesi gerekli konulardan biri de, gayrimenkulün ipoteği yahut bir sınırlaması olup olmadığıdır. Mülk üzerindeki tüm belgeler incelenmeli ve tamamen uygunluk çerçevesinde satın alma ve tapu işlemleri rahatlıkla yapılabilir.
Gayrimenkul alımlarında özen gösterilmesi gerekenler;
Satın alımı yapılan gayrimenkulün mutlaka görülmesi gereklidir. Teslim alma işlemini ve konutun tüm detaylarını görerek, satın alabilirsiniz.
Anahtar tesliminde sözleşmenin okunması oldukça önemlidir. Bina yönetim planını anahtar teslim esasında isteyebilirsiniz.
Anahtar ve tapu teslim işlemlerinde, evrak düzenlemesi talep edebilirsiniz.
İskan belgelerini kontrol edin. İskan alınmadan tapu alınıyor ise, unsurları ve teslimat şeklini sözleşmeye ekleyebilirsiniz.
Emlak vergisi beyanında bulunmalıdır.
Doğalgaz, elektrik, su veya farklı işlemler için ilgili-yetkili talepleri için belgeleri sağlayacak kişi isim ve irtibat numaralarını öğrenebilirsiniz.
DASK poliçesini unutmayın.
Borç bitmiş ise ipotek mutlaka kaldırılmalıdır.
Tüm evrak ve belgeleri dosyalayarak, özenli şekilde saklamalısınız.
Tapu işlemlerinde dikkat edilmesi gerekenler listesinden tüm hususları tamamlayarak ve özen göstererek, içiniz rahat bir şekilde gayrimenkul satın alımı yapabilirsiniz.
Tapu İşlemleri İçin Gerekli Evrak Ve Belgeler Nelerdir?
Tapu devir teslim edebilmek için satıcıdan bazı belgeler istenir. Gayrimenkul Sahibinden istenen bütün tapu devir teslim belgeleri şunlardır:
- Tapunun aslı ya da fotokopisi,
- İlgili belediyelerden alınmış olan gayrimenkulün emlak değerini yani rayiç bedeli gösteren belge,
- Nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi (TC kimlik numarası görünmeli)
- Tapu işlemlerini başkası -mesela, gayrimenkul danışmanı- yapıyorsa vekaletname gerekir,
- Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) belgesi,
Tapu Devri Tüzel Kişiler Üzerinden Yapılacak İse…
Tapu devri tüzel kişiler üzerinden gerçekleştirilecekse başka belgeler de istenir. Bunlar ise şunlardır:
- Vergi levhası aslı ve fotokopisi,
- Son yönetim kurulu seçiminin de içinde bulunduğu sicil gazetesinin bir örneği,
- İmza sirküleri,
- Taşınmaz mallarla ilgili yetki ve yetkililerin kimlik bilgilerinin de yer aldığı yetki belgesi,
- Eğer tapu devir işlemi bir başkası tarafından yapıyorsa (mesela gayrimenkul danışmanı) vekaletname gerekir.
Belgeler Eksik İse İşlemler Tamamlanamıyor
Tapu devir işlemleri sırasında kurumlar tarafından pek çok farklı belge talep ediliyor. Bu belgelerin eksik olması halinde ise tapu işlemleri kolaylıkla gerçekleştirilmiyor. Tapu devir işlemini gerçekleştiren kişilerin en çok merak ettiği konuların başında tapu işlemleri için gereken belgeler yer alıyor. Aynı zamanda; ev, arsa, arazi, ticari yapı gibi gayrimenkullerin devrinin gerçekleştirilebilmesi için ilk olarak kadastro müdürlüklerine müracaat edilmesi gerekiyor.
Yetkili kurumlara başvurmadan önce de tapu devir işlemleri için randevunun alınması gerekiyor. Randevunuzu oluşturup, daha sonra kuruma devir için gittiğiniz zaman yanınızda tapu için gereken belgeleri eksiksiz bir şekilde götürmeniz gerekiyor. Tapu devri, taşınmaz sahibinin de değiştiğini kayıtlara geçirmek için gerçekleştirilen bir işlem olarak biliniyor. Alıcı ve satıcı vekilleri de, tapu devir işlemi için bazı evrakları hazırda bulundurarak tüm işlemleri gerçekleştirir.
Tapu Randevusu Nasıl Alınır?
Tapu randevusu almak için izlenebilecek 3 farklı yol vardır. Tapu kadastro randevusu için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Tapu Randevu Sistemi üzerinden kolaylıkla randevu alınabilir. İsteyen vatandaşlar randevu için Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü hizmeti olan Web Tapu web sitesini de kolaylıkla tercih edebilir. İsteyenler de ALO 181 numaralı telefonu arayarak tapu randevunuzu kolaylıkla oluşturabilirsiniz. Tapu gününde bütün gerekli belgelerin ve tapu harcı gibi ödenmesi gerekli olan masrafların bitmesi halinde tapu devir işlemleri de aynı gün içinde tamamlanır.
Telefonla Randevu İçin ALO 181
Tapu Devir işlemlerinin yapılabilmesi için randevu alınması, gerekli belgelerin düzenlenmesi ve tapu harcının yatırılmış olması gerekmektedir. Randevu işlemlerini ister telefondan ister internetten gerçekleştirebilirsiniz. Eğer tapu devir işlemleri için telefonla randevu almak isterseniz ALO 181 üzerinden çağrı merkezlerine ulaşarak randevu alabilirsiniz.